چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شوراهای اسلامی در جایگاه قانونی‌شان قرار ندارند

  • کد خبر: ۹۲۴۱۴
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
شوراهای اسلامی در جایگاه قانونی‌شان قرار ندارند
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورا‌های اسلامی در جایگاه ویژه قانونی‌شان قرار ندارند، به‌دلیل نبود موازنه منابع مالی در این بخش است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ؛ به نقل از ایرنا، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره قرارنگرفتن شورا‌ها در جایگاه قانونی‌شان در کشور، گفت: اگر شورا‌های اسلامی در جایگاه ویژه قانونی‌شان قرار ندارند، به‌دلیل نبود موازنه منابع مالی در این بخش است.

علی نیکزاد در جلسه علنی شورای اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: جایگاه شورا‌ها در کشورمان برگرفته از احکام نورانی اسلام و رأی مردم است. مردم در کشور ما همه‌کاره‌اند و از اعضای شورای استان خراسان‌رضوی خواهش می‌کنم اعتماد مردم را دست‌کم نگیرند. چون مردم با رأی خود، آبرویشان را پای شما گذاشته‌اند.

وی افزود: اگر ما خلاف کنیم، مردم آن را از سمت شخص نمی‌بینند و می‌گویند شورا خلاف کرده است.

شورا‌های اسلامی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و با کمبود اعتبار روبه‌رو شوند، اما مردم شهر به شما اعتماد کرده‌اند و باید قدر آن را بدانید.

وی با بیان اینکه برای شهرنشینی باید هزینه‌های آن را پرداخت کنیم، ادامه داد: اگر خرج و دخل شهرنشینی اندازه شود، نیازی به مداخله و بودجه دولت در امور شهری نیست.

تشریفاتی‌شدن نهاد شوراها؛ مخالف روح قانون اساسی

رئیس شورای اسلامی خراسان‌رضوی نیز گفت: بی‌توجهی به شورا‌های فرادست در بخش‌ها، شهرستان‌ها، استان‌ها و شورای عالی استان‌ها و تنزل آن به نهادی تشریفاتی مخالف روح حاکم بر قانون اساسی است.

سیدمؤمن حسینی افزود: نخستین مطالبه برای بازگرداندن شورا به جایگاه واقعی‌اش این است که خود را به قانون مجهز کنیم. از شورای عالی استان‌ها تقاضا می‌کنیم درباره تدوین طرح‌ها و لوایح و تبدیل آن‌ها به قوانین اقدام کنند تا جایگاه شورا‌ها ارتقا یابد.

حسینی افزود: از مجلس شورای اسلامی هم می‌خواهیم در بودجه۱۴۰۱ برای شورا‌های استان و شهرستان ردیف بودجه جداگانه‌ای قرار دهند. ضمن اینکه از دیوان عدالت اداری نیز می‌خواهیم زمینه ابطال قوانینی را که به محدودکردن شورا‌های اسلامی برخلاف قانون منجر شده است، فراهم کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->